Умови вступу
Зарахування учнів до Спеціальної школи-інтернату проводиться, до початку навчального року наказом директора на підставі таких документів:
– направлення управління освіти і науки облдержадміністрації;
– зави батьків або осіб, які їх замінюють;
– копії свідоцтва про народження дитини;
– висновку психолого-медико-педагогічної консультації;
– особової справи (витягу з особової справи) та документа про наявний рівень освіти (крім дітей, які зараховуються до підготовчого, першого класів);
– індивідуальної програми реабілітації інваліда (для дитини-інваліда);
– довідок про стан здоров’я дитини: “Медична карта дитини” (ф. № 026/о); витяг з «Історії розвитку дитини” (ф. № 112/о) з даними про результати аналізів (загальний аналіз крові та сечі, мазок із зіва на дифтерію, аналіз калу на дезгрупу, яйця глистів, зшкребок на ентеробіоз); копії “Карти профілактичних щеплень” (ф. № 0бЗ/о); довідки охорони здоров’я про те, що дитина не перебувала в контакті з хворими на інфекційні хвороби або бактеріоносіями.
Усі діти з недорозвиненням мовлення повинні мати висновок сурдолога.
Для зарахування дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, окрім зазначених, подаються документи, передбачені пунктом 37 Порядку провадження органами опіки та піклування діяльності, пов’язаної із захистом прав дитини, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.09.2008 № 866.
Документи, необхідні для зарахування дитини до Спеціальної школи-інтернату, подаються особисто батьками або особами, які їх замінюють.
Навчально-виховний процес вихованців (учнів) у Спеціальній школі-інтернаті здійснюється з урахуванням особливостей психічного та фізичного розвитку за змістом, формами і методами їх навчання, відповідного режиму дня, що забезпечує системність навчально-виховної, корекційно-розвиткової, лікувально-профілактичної роботи, реабілітаційних заходів.
Навчально-виховний процес у Спеціальній школі-інтернаті має корекційну спрямованість. Завдяки індивідуальному та диференційованому підходу створюються передумови для подолання порушень мовленнєвого розвитку, засвоєння вихованцями (учнями) програмового матеріалу, розвитку їх здібностей, професійно-трудової підготовки, подальшої соціалізації.
Ефективність навчально-виховної, корекційно-розвиткової роботи досягається через забезпечення вихованців (учнів) відповідними засобами навчання та реабілітації, медичними виробами.
Зміст корекційно-розвиткових занять реалізується через навчальні предмети та курси:
– для дітей з тяжкими порушеннями мовлення: “Корекція мовлення”, “Корекція розвитку”, “Логоритміка”, “Лікувальна фізкультура”
– для розумово відсталих дітей: «Розвиток мовлення», «Соціально-побутове орієнтування», «Ритміка». «Лікувальна фізкультура»
– для дітей із затримкою психічного розвитку: Розвиток мовлення», «Корекція розвитку», «Ритміка»
Корекційно-розвиткові заняття проводять спеціалісти навчального закладу: вчитель-дефектолог, вчитель-логопед, вчитель лікувальної фізкультури, вчитель ритміки.
Починаючи з 5-го класу при вивчені трудового навчання класи поділяються на підгрупи та навчання здійснюється такими профілями 5-7 кл. швейна та сільськогосподарська справа, а 8-10 кл. швейна та шефська справа.